9 Tipe Pria Idaman Yang Sempurna !


Dari puluhan kriteria lelaki idaman dan sempurna, inilah 9 jenis pria yang paling diidamkan oleh para wanita Indonesia.

1. Tampan dan Tinggi

Jangan menilai seseorang dari fizikalnya saja, itu benar. Tetapi kita tidak boleh berpaling dari kenyataan bahawa lelaki yang mempunyai wajah tampan dan tinggi lebih mendapat perhatian dari para wanita. Dari penilaian fizikal, seorang wanita biasanya suka dengan lelaki yang tinggi yang mempunyai sedikit senyum misteri.
2. Punya Pendapatan dan Tidak Boros

Kami tidak mengajar anda untuk jadi wanita matre lho .. Tetapi seorang lelaki secara naluri akan berusaha sekuat tenaga untuk mempunyai pendapatan sendiri, untuk dirinya sendiri dan untuk membina keluarga. Semakin mapan dan semakin baik penghasilan seorang lelaki, seorang wanita biasanya tidak terlalu berfikir banyak untuk memutuskan berkahwin bersamanya. Akan menjadi nilai plus jika lelaki tersebut pintar menguruskan penghasilannya dan tidak boros.

3. Rajin Beribadah

Sebagai calon kepala keluarga, sangat penting bagi seorang lelaki untuk membimbing keluarganya sesuai dengan norma agama dan norma masyarakat yang berlaku. Lelaki yang takut Tuhan dan rajin beribadah memiliki nilai lebih bagi seorang wanita. Lelaki seperti ini akan melayan pasangan dan anak-anaknya dengan baik. Jika dia selalu taat melaksanakan tanggung jawabnya sebagai seorang hamba dengan beribadah pada Tuhan, kemungkinan besar dia akan bertanggung jawab pada pasangan dan anak-anaknya kelak.

4. Tidak Merokok

Lelaki merokok itu keren sudah tidak berlaku lagi. Bagi banyak wanita (yang mau jujur ​​kepada pasukan Vemale) hampir semua mendambakan pasangan yang tidak merokok. Sudah banyak masyarakat (terutama wanita) yang sedar bahawa merokok tidak hanya berbahaya bagi mereka yang merokok, tetapi juga orang-orang yang menghisap asap rokok tersebut secara tidak sengaja. Para wanita pasti ingin agar pasangannya, dirinya dan anak-anak mereka lebih sihat dengan tidak dekat dengan asap rokok.

5. Penampilan Rapi dan Bersih

Penampilan rapi tidak selalu harus memakai kemeja, tali leher dan kot. Rapi di sini adalah bagaimana para lelaki berpenampilan. Lelaki yang memakai baju rapi, rambut yang dipotong rapi dan mampu menjaga kebersihan badannya adalah hal yang menjadi penilaian para wanita. Percuma saja kalau tampan tapi rambutnya gondrong dan berantakan, apalagi sampai bau badan .. 

6. Ramah

Lelaki yang cool dan memberi senyum misteri dan sedikit bicara selalu membuat wanita penasaran dan ingin mengenalinya. Aku saja! Tapi, ketika seorang wanita benar-benar serius ingin menjalin hubungan dengan lelaki, mereka cenderung memilih lelaki yang ramah dan hangat. Tidak hanya ramah pada wanita, tetapi juga pada keluarga dan teman-teman. Lelaki seperti ini enak diajak berbual dan berdiskusi, sehingga para wanita akan lebih terbuka dan lebih memudahkan membahas hal-hal serius yang harus dibicarakan sebelum memutuskan untuk berkahwin.

7. Menyukai Anak-Anak

Setiap wanita pasti ingin menjadi seorang ibu yang baik. Kita selalu berharap agar anak-anak kita kelak mempunyai pasangan yang boleh berperanan sebagai ayah sekaligus teman bagi mereka. Lelaki yang akrab dengan dunia anak dan tidak canggung berinteraksi dengan mereka adalah salah satu kriteria lelaki yang sempurna. Diakui atau tidak, para wanita sering memperhatikan bagaimana seorang lelaki berinteraksi dengan anak-anak, entah itu anak kerabat atau anak saudaranya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Belajar Bahasa Inggris

Arsip Artikel