Blackberry Sudah Hadir di Singapore dan Malaysia !


Di Singapura dan Malaysia, sudah ada BlackBerry Z10 Dengan Harga 7 Jutaan
 
BlackBerry (ex RIM) hari ini secara rasmi mengeluarkan BlackBerry Z10 di dua negara jiran Malaysia iaitu Singapura dan Malaysia. Peranti skrin sentuh berukuran 4.2 inci tersebut akan dipasarkan oleh pembekal bimbit di masing-masing negara sebagai rakan kongsi rasmi BlackBerry.

Di Singapura, BlackBerry Z10 akan dibanderol dengan harga
SGD 918 atau sekitar Rp 7,1 juta. BlackBerry menggandeng 3 operator di Singapura iaitu Singtel, M1 dan Starhub. Singtel menjadi operator pertama yang membuka pre order peranti tersebut dan barang akan mula tersedia pada tarikh 7 Mac akan datang.

Sedangkan bagi Malaysia, pengendali mudah alih Maxis menjadi operator pertama yang membuka pre order dan barang akan tersedia pada tarikh 9 Mac akan datang. Baru kemudian disusuli dua operator lain iaitu DiGi dan Celcom yang baru menjual Z10 pada 8 April. BlackBerry mematok harga jual Z10 di Malaysia dengan harga RM 2188 atau sekitar Rp 6.8 juta.

Di Indonesia sendiri khabar yang beredar bahawa BlackBerry akan melancarkan Z10 secara rasmi pada awal Mac depan tepatnya tanggal 4. Saat kami cuba mengorek maklumat melalui Yolanda Nainggolan selaku PR Manager BlackBerry Malaysia, ia tidak mahu menyebut tarikh pastinya. '' Nanti kalau sudah fix tarikhnya pasti kita kabari ya, sekarang takut tarikhnya berubah'' ujarnya kepada kami melalui mesej BBM.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Belajar Bahasa Inggris

Arsip Artikel